מטרות הקבוצה:
* שיפור וחיזוק דימוי עצמי וביטחון * חיזוק מיומנויות הקשבה, תקשורת ושיתוף פעולה * הקניית כישורים חברתיים * חיזוק מיומנויות של התמודדות עם קונפליקטים והצפה רגשית. במפגשים משולבים משחק, יצירה, דרמה, תנועה ושיח הקבוצה משמשת סביבה תומכת רגשית ופיזית, המעודדת אינטראקציה וקשרים בין חברי הקבוצה. המפגשים מזמנים לחברי הקבוצה התנסות וביטוי עצמי יצירתי תוך שימוש בכלים מעולם האומנות, המשחק התנועה ועוד.
העיסוק היצירתי מאפשר נגיעה, התבוננות ותהליך פנימי בנושאים כגון: ביטחון עצמי, כישורים חברתיים, הרחבת היכולת לתקשורת בין אישית וביטוי עצמי, מעברים, גבולות, התמודדות עם קונפליקטים, תסכול פחדים חוסר שליטה ועוד. המפגש בקבוצה קטנה ואינטימית מאפשר תהליך אישי ופרטני של כל אחד בתוך וכחלק מהקבוצה מתוך התייחסות והקשבה אישית. במהלך הקבוצה מתקיימות הדרכות הורים אישיות כחלק מהתהליך הטיפולי. |
קבוצה לפיתוח מיומנויות חברתיותזה לא תמיד פשוט וקל לילד שלך להיות שמח ושיהיו לו הרבה חברים.
קבוצה לפיתוח מיומנויות חברתיות עוזרת לילדים ליצור ולשמר חברויות. למי מתאים להשתתף בקבוצה לפיתוח מיומנויות חברתיות?לילדים בגילאי 5-12 שחווים אתגרים חברתיים ואחד או יותר מהקשיים הבאים:
ילד ביישן שנמנע או מתקשה ליזום קשרים חברתיים. ילד שמפרש מצבים חברתיים בדרך שאינה מציאותית. ילד בעל דימוי עצמי נמוך שמרגיש לא מקובל ולא אהוב על ידי בני גילו. ילד שמתקשה לפתור בעיות חברתיות ונוטה למצבי רוח ומריבות. ילד שמתקשה להשתלב בפעילות חברתית ומשחקים חברתיים עם בני גילו. ילד שמתקשה להבין ולקבל על עצמו את הכללים והחוקים של החברה. * כתוב בלשון זכר, אך הקבוצות מעורבות ומתאימים גם לבנים וגם לבנות. איך תוכלי לבדוק אם הקבוצה מתאימה לילד שלך?
האם הוא: * נוטה לשחק לבדו במקום במשחק משותף עם ילדים אחרים. * לא נפגש עם ילדים ולא יוזם קשר או חושש ליזום קשר. * משנה את חוקי המשחק כדי לא לחוות הפסד או נמנע מלקחת חלק במשחק על מנת לא לחוות הפסד. * לא שם לב לתגובותיו כלפי ילדים אחרים או מתקשה לשים לב לתגובות ילדים כלפיו. * זקוק לתמיכה ותיווך על מנת להישאר בתוך משחק עם ילדים בני גילו. * מעדיף משחק חזרתי ומוכר. * מתקשה להסתגל לשינויים וזקוק לתמיכה על מנת לגלות גמישות. אם זיהית אחד או יותר מאלו אצל ילדך, הקבוצה יכולה לעזור לו. למה בכלל טיפול בקבוצה? המרחב הקבוצתי מאפשר לילד לחוות סיטואציות חברתיות בתוך מרחב חברתי מוגן, בו המטפל נוכח ותומך. הילד חווה בתוך החדר תסכולים ואתגרים דומים לאלו אותם הוא חווה במרחב החברתי, עם קבוצת השווים. ההשתתפות בקבוצה קטנה מאפשרת למטפל נגישות גדולה יותר לכל אחד מהילדים ולילדים מרחב בטוח יותר להביא את התסכולים והאתגרים. עד כמה ההורים שותפים? אנחנו רואים בהורים שותפים מלאים לתהליך ולהתקדמות של ילדם. לצורך כך מתקיימים מפגשים פרטניים של ההורים עם מנחת הקבוצה. מי הם מנחי הקבוצות?מנחי הקבוצות הם מטפלים מנוסים, בעלי ניסיון בעבודה בקבוצות עם ילדים הזקוקים לתמיכה חברתית.
המנחים בקבוצות שנפתחות בקרוב: קבוצה לילדי גן חובה - כיתה ב' מנחה רותי חופש: מטפלת בתנועה ויצירה, עם התמחות בדרמה תראפיה. (בקבוצה עד 4 משתתפים) קבוצה לילדי כיתות ג' - ו' בהנחיית שרון לוסקי, מטפלת באמנות ומיכל עגני - עובדת סוציאלית. (בקבוצה עד 8 משתתפים) |